Sunday, October 11, 2009

caca demam lagi..



buah hati pengarang jantung saya demam lagii..
sian anak ibu!



semalam bawa caca ke klinik An-Nur.
tiba di klinik ramai pesakit sedang tunggu.
caca yg lembik dari dalam kereta terus cergas bila dia nampak budak2 sebaya dia ramai di situ.

setengah jam berlalu baru nama caca dipanggil masuk.
suamiku bawa caca berjalan masuk ke dalam bilik doktor.
aku follow dari belakang.
sampai ke daun pintu caca boleh pusing ke belakang dan lari keluar.
aku dan suami terkejut lantas mengejar caca dari belakang.
doktor dari dalam bilik dah tergelak2 melihat gelagat caca secara spontan.
'marissa takut dengan doktor ye?'tanya doktor lembut.
waktu tu caca dh terjerit2 takut bila suami memegang dia erat elak dari lari lagi.
kalu aku yg pegang sure caca lari lagii..
sepanjang pemeriksaan caca menangis tak henti.
doktor hanya tersenyum kami berdua jadi malu.

selesai diperiksa, suami bawa caca keluar tup2 hilang hiba si caca.
senyum dan ketawa sambil memandang tepat pada kami.
'kenapa awak menangis tadi?'tanya aku pada caca..
sengih lagii..

ubat dah diambil bila dibilang ada 5 jenis ubat caca kena telan.
kerja suamiku untuk melipat2 tangan dan kaki caca sambil makan ubat..

baru sekarang aku sedar caca sudah faham siapa itu doktor..hahhaha!

No comments:

Post a Comment