Sunday, June 7, 2009

alkisah pasir...

sepetang dok kat umah berehat lepas pulang dari nawmi kota bharu..baru abis duit berbelanja beli barang2 utk raya nanti (posa pon blom ganti.ahaks!),baru lepas penat menghadiri training selama 4 hari dashyat bunyinya..dan yang sebenarnya balik umah bukan terus lepak tapi dalam tempoh training di nawmi bos dah koling2 suh anto senarai projek untuk rmk10 siap dgn justifikasi..poning kepalo mokcik..aku kata ok..tp dlm hati

suddenly, hp bunyi..biasa waktu cuti-cuti mesia, xde sapa koling2 aku kecuali bos..tp ptg tu aku tgk no lain yg naik..
ngupe-ngupenyer technician aku..apa lagi la en bakar ni??

en bakar : puan td ada jkkk(ketua kg bukan jalan kengkang-kengkang..atek mmg suka guna ayat ni cet!) kg tambak jawa kol saya..dia ckp ada org curi pasir kt muara lg la puan..

dlm hati

aku : sape tuh?
en bakar : ntah tp jkkk tu ckp tuk projek tebing rebak kt sg sembilang..
aku : alamak! itu projek saya tu..aduiii..npe plak pki pasir tu..itu jbtn utan punyer..hah..xppela nti sya sendiri koling jkkk tuh..

adusss..x pasal2 nti kena dtg keja pulak lepas nih..x nk bgtau bos dulu nti dia suh aku g tgk site pulak..malas!

lepas riki2..baru dpt kontek org yg ambil pasir tuh..

aku : npe amik pasir tu?kan itu jbtn utan yg punyer..sya x kuar kn pon surat arahan mengatakan suh guna pasir muara tu..awak pon tau kwsan tu dh dok dlm rizab hutan..mner ble senang2 ceroboh.

pencuri : ala kak, xkn dengan sya pon akak nk berkira..kira lump sum la..saya pon x sengaja ambik pasir tu

aku : mner ble x sengaja? mner ble kira lump sum?pulang balik pasir tuh..
pencuri : pulang balik?xpela kak mcm ni la mari saya belanja akk minum2 ker mkn2 ker..pastu kita settle jela kak..

aku : eh ada hati pulak nk ajak2 mkn suap pulak! hei, xbole mcmni..awak mesti pulang balik pasir tuh..kalau x payment akan sangkut sya x akan luluskan payment.
pencuri : adui..ala kak.. takkan x bole bertolak ansur..

aku : x bole..saya tahu sok senin mesti dah anta..xde lagi pasir kt site..paham?

aku pon letak.tutututut..

dlm hati..'ai,habislah aku nti kena menjawab dgn dr zulkefli tuh..nk kena jawab dgn bos , kena wt laporan lgi..

senin:opis mari mcm biasa.ajak technician g site.

MASIH X PULANG PASIR LAGI!!! AAARRGGHH!!! &^@#%^*@!!!!

No comments:

Post a Comment