Wednesday, April 15, 2009

bangun pagi tadi rasa malas nak keja tp aku agah kan jugak..
dlm kepala tetiba dh set nk buat apa kt opis tuk 1 hari ni..
(tp bila dh smpei..aku buek lain dulu..hahaha..) berbalik citer pagi aku ni..
mandi.solat.siap2.panaskn enjin keta (jenis keta?=asal bole sampei opis).cium anak yg tersyg (masam tp tu yg aku suka_'ibu akan sentiasa syg n rindukn kamu...ptg nanti ibu amik kamu ye..' bisik aku kt si kecik tu)terus
kuar umah.kunci pintu umah.masuk keta terus masuk gear satu(keta
manual)..

sepanjang jln aku asyik pikir keja yg aku nk buek tuk ari ni..
baru aku teringat ari ni aku ada 2 appointments dan 2 phone calls yang aku
kena buat pastu 5 anggaran harga kena kira mmm...pastu...eh byk lah..smpi aku x ingat..

dari jauh aku nmpk traffic light hijau..eh sempat ni nk kejor..tiba kt tiang lampu ke 2 dia dh merah pulak..ala..ni yg leceh ni..dh deekat kul 7.30am dah..sempat ker?

sambil pikir2..mata meliar2 tgk jenis2 keta yg melintas depan aku..macam2 jenis keta dh ada kt mesia ni..rakyat mesia dh mampu miliki keta yg cangih manggih ni..tetiba mata terpandang 1 keta kancil emas..aku rsa mcm kenal je mamat ni..bila mata terpandang ke kerusi belkg lagi la kompom mmg aku kenal betul org2 dlm keta kancil tu..umi dgn zul rupa nyer...2-2 kwn aku masa sekolah rendah..eh ada pulak 2 org budak kecik mcm sorg umo dlm 2 thn sorg umo 1 thn..la..dh 2 org anak rupa nyer..

tetiba aku teringat masa mudo2 dulu..si zul penah bg aku bunga ros byk kuntum (x ingat bpe) menandakan dia suka bebenor dgn aku..tp aku langsung x bg apa hint kt dia..aku nk tergelak pulak..hahhahaa...tp bunga2 smua tu aku bg pada kengkawan aku..kelakar la..hai umi n zul smoga anga kalian akan berkekalan hingga akhir hayat dan berbahagia selalu...

hari ni aku drive cukup laju..x sedar rupa2nyer aku dh memecut hingga 130km/h..tiba di opis kul...ntah x tau x tgk jam tp blom kul 8 lg..terus dok kt kusi..switch on komputer..pastu dok termenung..mner satu keja aku nk buek dulu ye...tetiba teringt nk buat blog ni..nk citer la apa yg aku jumpa kt sepjg jln aku g opis ni...hihihi..lgpon aku nk share dgn kengkawan citer2 aku yg gumbira..yg sedih...yg tensen..yg sonok...yg lucu..yg bole wat org nangis...hai..mcm2 lg la..so..tunggu la di lain hari untuk kita bercerita lg..aku pon dh kehabisan idea..daaa.. : )

No comments:

Post a Comment